Van­hus­neu­vos­ton jä­se­net ovat saa­neet usei­ta yh­tey­de­not­to­ja huo­les­tu­neil­ta elä­ke­läi­sil­tä kos­kien Län­si-Suo­men Osuus­pan­kin Ul­vi­lan kont­to­rin sul­ke­mis­ta syys­kuun alus­ta.

Asi­ak­kai­den puut­tees­ta tus­kin on kyse, sil­lä niin pit­kät ovat asi­a­kas­jo­not ol­leet au­ki­o­lo­päi­vi­nä. Kai­kil­la ikäih­mi­sil­lä ei ole pank­ki­kort­tia. Kai­kil­la ei myös­kään ole säh­köi­siä vä­li­nei­tä ei­kä tai­toa, mi­ten hoi­taa mui­ta­kaan pank­ki­a­si­oi­ta. Osal­la sai­raus saat­taa ai­heut­taa vai­keuk­sia muis­taa pank­ki­tun­nuk­sia.

Toi­sil­la on myös pel­ko ot­taa pank­ki­kort­tia nii­den lu­kuis­ten hui­jaus­ta­paus­ten ta­kia, jois­ta vi­ra­no­mai­set ja tie­do­tus­vä­li­neet yh­te­nään va­roit­ta­vat ja ker­to­vat.

Tur­val­li­suu­den tun­tu asi­oi­des­sa si­säl­lä kont­to­ris­sa on pal­jon suu­rem­pi kuin ka­dul­la tai sy­ven­nyk­sis­sä ole­vil­la pank­ki­au­to­maa­teil­la. Pank­ki­vir­kai­li­joil­ta saa myös asi­an­tun­ti­jan tie­toa ja apua miel­tä as­kar­rut­ta­vis­sa pank­ki­a­si­ois­sa.

Näin Ul­vi­lan van­hus­neu­vos­to pyy­tää­kin kan­na­no­tos­saan Osuus­pank­kia huo­mi­oi­maan ikäih­mi­set pa­rem­min pi­tä­mäl­lä Ul­vi­lan kont­to­ri edel­leen au­ki yh­te­nä päi­vä­nä vii­kos­sa. Tors­tai on hyvä päi­vä kos­ka se pal­ve­lee myös pal­ve­lu­lin­jan käyt­tä­jiä muun mu­as­sa kul­laa­lai­sia. Ve­to­am­me, et­tä pank­ki­pal­ve­lun­ne Ul­vi­las­sa jat­ku­vat edel­leen vain si­ten py­sy­vät us­kol­li­set asi­ak­kaan­ne tyy­ty­väi­si­nä jat­kos­sa­kin.

Han­ne­le Poh­ja­vir­ta ja Ai­ri Ran­ta­mä­ki

Ul­vi­lan van­hus­neu­vos­ton puo­les­ta